StartupHelte

Philip Lindgaard og Anders Hviid sælger kokosvand og er sponsor for e-sportsholdet Astralis

Coco Fuzion 100 er en forholdsvis ny spiller på markedet for læskedrikke. Brandet kunne i efteråret annoncere et større sponsorsamarbejde med e-sportsholdet Astralis, med en sponsoraftale der blandt andet indebærer et millionbeløb over de næste tre år.

Coco Fuzion 100 er en forholdsvis ny spiller på markedet for læskedrikke. Brandet kunne i efteråret annoncere et større sponsorsamarbejde med e-sportsholdet Astralis, med en sponsoraftale der blandt andet indebærer et millionbeløb over de næste tre år.

Det i sig selv er en interessant historie, men den bliver endnu bedre, når man ved, at det er to unge entreprenante gutter, der både har været med til at starte brandet op, og banke aftalen på plads med Astralis.

Personligt er kokosvand ikke noget jeg har stiftet nærmere bekendtskab med, selvom det både er super sundt, og noget nær det mest optimale naturlige produkt man kan indtage, for både væskebalancen og sukkeroptaget. Min dealbreaker, er nemlig at jeg hader smagen af kokos…

Derfor var det nærliggende, at give Coco Fuzion-drengene, Philip Lindgaard og Anders Hviid, et opkald, for at høre nærmere om deres produkt. Og også spørge ind til smagen.

Hej Philip! Fortæl mig lige, hvad det er I har gang i!

Min partner Anders og jeg sælger kokosvand.  Det gør vi ligesom så mange andre rundt omkring i verden, men forskellen med vores produkter er, at vi har ændret lidt i hvordan en kokosvand skal smage, ved at få nogle forskellige smagsvarianter ind. Vi har selvfølgelig en variant der smager som naturligt kokosvand, men vi har også tre andre, der henholdsvis smager af mango, hindbær eller lime.

Vi har også gjort det, at vi i vores mindste størrelse, som de første i Europa, har puttet blid brus i. Så man har den velkendte kulsyrefornemmelse, hvor vi prøver at ramme en bredere målgruppe, end traditionelle kokosvand, der kun har den naturlige smag.

 

Nu er jeg sådan en, der ikke kan fordrage kokos-smagen. Er de andre varianter noget der virker, for sådan en som mig?

Altså hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg aldrig rigtig været den store fan af kokos-smagen. Det har selvfølgelig hjulpet af jeg har drukket rigtigt meget af det i de senere år, men det er klart, at de varianter vi har, er tænkt for at prøve at ramme noget, der minder om en normal læskedrik, men som har fordelene ved en kokosvand - og det er der, vi prøver at differentiere os. Vi har skabt noget der smager godt, som tilmed er rigtigt sundt.

Hvordan er I kommet ind i den her business?

Anders og jeg har drukket rigtig mange traditionelle læskedrikke og energidrikke - og vi synes der var et hul i markedet, for et produkt der både er en hverdagsdrik der kan optimere dig på en sund måde, og i det hele taget en sportsdrik der kan optimere dig effektivt.

Det manglede lidt på markedet. Det var i forbindelse med nogle gamle produkter, som vi ikke sælger mere, at det hele startede.

Vi importerede nogle andre produkter sidste år mens vi stadig gik på studie. Vi startede rejsen under en praktikperiode. Efterfølgende kunne vi godt se, at der var potentiale for at lave vores eget produkt, og derfor gik vi sammen med dem der havde tilsvarende produkter i England, Spanien og Irland, og satte os rundt om et bord, blev enige om at vi skulle starte vores eget op. Det blev til Coco Fuzion 100.

Nu har vi efterhånden fået fat i det danske marked, og det understreges også med den her Astralis-aftale.

 
ANNONCE
Philip Lindgaard og Anders Hviid sælger kokosvand og er sponsor for e-sportsholdet Astralis

Det er også ret vildt, for et forholdsvist nyt brand at indgå en sponsoraftale med et verdenskendt hold som Astralis. Hvordan er den aftale kommet i stand?

Selve dealen var fra start af, en idé om at gå ind på et marked, der var meget domineret af sukkerholdige- og energifyldte drikkevarer, og der tænkte vi fra start, at vi gerne vil være blandt de første, der går ind og ændrer på, hvordan e-sports udøvere og atleter bliver opfattet.

Det startede meget normalt, ved at vi kontaktede RFRSH, der står bag Astralis, og vi var så heldige at få et møde. Heldigvis er organisationen bag Astralis meget fokuserede på at deres spillere skal spise rigtigt, sove rigtigt, træne rigtigt og ligesom leve efter den her model, der gør dem til atleter. De synes at vores produkter passede rigtigt godt ind.

Vi greb bare knoglen og sagde, at vi syntes vores produkter ville passe rigtigt godt ind, og så var vi heldige at lave en deal med dem.

Der er blevet lagt et millionbeløb over tre år, og det er med henblik på, at e-sport bare bliver større og større. Den rejse Astralis er på er først lige begyndt, og vi er glade for at være med.
 

Det virker også til at Astralis har taget godt imod produktet, i hvert fald forklarer In-game leader hos Astralis, Lucas ”gla1ve” Rossander følgende:

”En stor del af at levere på topplan over en længere periode handler om meget andet end selve spillet. Det er klart, det kræver talent og en masse træning, men som i al anden konkurrence, er der mange faktorer, der spiller ind. For os handler det blandt andet om, at kunne holde et knivskarpt fokus mange timer i træk, og her betyder det alt, at være ordentlig forberedt. God fysisk form, den rette kost, stabilt blodsukker, mental balance og den rette væskebalance gør den stor forskel i det lange løb, og det har helt sikkert gjort en positiv forskel for vores hold, at vi er meget bevidste om at leve sundt. Og jeg kan konstatere, at kokosvanden udover at være sund, smager virkelig godt.”.

 
ANNONCE
Infoboks

Coco Fuzion 100:

Coco Fuzion indeholder 100% naturlige produkter lavet på grønne økologiske kokosnødder og
produkterne indeholder ingen konserveringsmidler, intet tilsat sukker eller koffein.
Hydreringseffekten er markant bedre end vand, hvilket er en bærende del af årsagen til
samarbejdet.

Astralis:

Astralis blev grundlagt i 2016, og vandt i 2017 ELEAGUE Major . De er et af verdens absolut bedste CS:GO hold. 

ANNONCE

Vil du vide hvornår vi udgiver næste historie på StartupHelte.dk?


E-mail


Del

Seneste nyt

Annonce