StartupHelte

Danish Skin Care kommer hudproblemer til livs

Det er vigtigt at minde hinanden om, vi er gode, dejlige mennsker, som vi er - også selvom vi har et par bumser i ansigtet

Danish Skin Care kommer hudproblemer til livs

Det startede med at grundlæggeren selv døjede med hudproblemer, og derfor begyndte at undersøge markedet. Hun mente at markedet primært bestod af mange dårlige cremer, som kun holdt halvdelen af, hvad de lovede. Derfor startede hun Danish Skin Care, og nu er missionen at skabe den mest positive forskel i skønhedsbranchen. 

Hvad hedder din virksomhed?

Danish Skin Care

Hvorfor startede du netop dette firma?

Fordi jeg ønskede at hjælpe andre med at få en smuk, hud og et højere selvværd. Jeg har selv kæmpet virkelig meget med bumser og uren hud. Jeg erfarede i de år, at der findes ekstremt mange dårlige cremer, som ikke holdt halvdelen af, hvad de lovede. Jeg ønskede at udvikle en serie, som ikke solgte sig bedre, end den var. En serie, der tog udgangspunkt i, hvad forskningen sagde og siger om, hvordan man kommer hudproblemer til livs. 

Ud over at jeg ønskede at udvikle et ekstremt godt produkt, der kunne hjælpe med at få en smuk og flot hud, så ønskede jeg også at fortælle alle og enhver, at det smukkeste skønhedstrick er et smil. Døjer man med bumser og uren hud, påvirker det livskvaliteten virkelig meget, og det er virkelig en skam. Jeg kan tydeligt huske det fra mig selv. Jeg skammede mig så meget over min hud - også mere end jeg burde have. Derfor synes jeg det er vigtigt at minde hinanden om, vi er gode, dejlige mennsker, som vi er - også selvom vi har et par bumser i ansigtet eller andre steder.

Hvad var det sværeste da du startede?

Jeg tror, at det har været alle de nye ting, jeg skulle lære. Ingen kan jo alt, som en virksomhedsejer skal kunne fra begyndelsen. Det kræver så meget at drive en virksomhed i dag, synes jeg. Man skal være skarp online, man skal udvikle gode produkter, man skal være dygtig til kundeservice, man skal bevare overblikket over indtægter og udgifter og så videre. 

Når man starter en virksomhed, er man typisk bare sig selv - og det er altså ikke mange mennesker, der har et så varieret kompetencerepertoire, at de bare uden problemer kan løse alle de udfordringer, som de møder. Heldigvis er jeg et positivt sind og altid glad for udfordringer, så jeg klør bare på, indtil tingene lykkes for mig.

Fik du hjælp? Hvis ja, hvorfra?

Ja, jeg har da fået en del hjælp løbende. Jeg har haft et godt netværk, som jeg kunne trække på. De har kunnet hjælpe mig med sparring om deres fagområder. I takt med at indtjeningen er blevet større og større har jeg også fået mulighed for at tilknytte konsulenter, som har bidraget til yderligere at vækste min forretning.

Hvad drømmer du om i fremtiden?

På det forretningsmæssige plan drømmer jeg om at Danish Skin Care bliver endnu større, så vi får produkterne ud til endnu flere mennesker. Dette skyldes ganske enkelt, at jeg ved, at vi har et helt fantastisk produkt, som kan hjælpe endnu flere, end det hjælper i dag.

For mange er det virkelig en kamp at komme bumserne og urenhederne i huden til livs, og det skyldes i høj grad, at det er svært at navigere rundt i creme-junglen. Der er så mange produkter, og alle er altså slet ikke lige gode. Ligeledes er det en branche præget af mange myter. Disse myter vil jeg til livs, og derfor bruger jeg også rigtig meget tid på at skrive vidensholdigt indhold til min hjemmeside, hvor jeg kortlægger, hvad der er rigtigt og forkert, når det kommer til hudpleje.

På det personlige plan kunne jeg godt tænke mig at se endnu mere af verdenen, end jeg allerede har set. Lige nu tror jeg bare, at jeg drømmer om at få en masse gode oplevelser med min familie.

Hvad er din fedeste oplevelse med din virksomhed?

Det må være at hjælpe så mange, som jeg har hjulpet. Jeg eeeeelsker at tjekke Trustpilot og se alle de pæne anmeldelser fra folk, som mine produkter har hjulpet til at få en smuk, ren hud.

Og så elsker jeg også at være i dialog med mine følger. En stor del af Danish Skin Care er det community, som vi har bygget op med vores tilstedeværelse på Facebook, YouTube og Instagram. Jeg laver ofte livestreaminger, hvor følgerne kan stille spørgsmål, og så kan jeg så vejlede dem. Jeg plejer også at flotte mig og give lidt produkter ud undervejs. Det plejer at være ret populær, så det jo super fedt. 

Vores Awesome-events er virkelig også fede! Det er så fedt at møde dem, der bruger mine produkter. Det er nemlig mine kunder, der er skyld i, at jeg kan udleve drømmen med Danish Skin Care.

Hvor er I om tre år?

Forhåbentligt er der endnu flere, der kender os til den tid. Danish Skin Care skal meget gerne være det brand, der popper op i folks bevidsthed, når de tænker på brands, der kan hjælpe en med at komme bumser og andre hudlidelser til livs. 

Lige nu befinder vi os i en ret interessant fase med virksomheden, hvor vi står over for et par spændende valg. Vi har overvejet, om vi skal gå hårdt efter at blive en del af detail-handlen i fysiske forretningen, men vi ved endnu ikke, om det bliver aktuelt. Jeg ved, at en del er forandret om tre år, men jeg ved dog ikke præcist hvad.

ANNONCE
Danish Skin Care kommer hudproblemer til livs

Hvad er dit bedste råd til andre?

At afklare, hvorfor man gør noget. Mit indtryk er, at rigtig mange kaster sig ud i et iværksætter-projekt uden et fast defineret why. Det er virkelig vigtigt at vide, hvorfor man satser alt. Det altoverskyggende why hos Danish Skin Care har altid været at udvikle nogle fantastiske produkter, som kunne hjælpe andre, og så inspirere folk til at smile mere og elske sig selv.

Fra begyndelsen har jeg altså vidst, hvad jeg ville, og det har gjort det nemt at holde øjnene på målet og knokle for at forløse det.

Hvad er dine tre bedste IT værktøjer?

Google Analytics, Slack og Skype.

Hvad er dit bedste råd til andre, som vil starte en virksomhed?

Jeg tror igen det handler om at finde sit why. Find ud af, hvorfor du vil starte en virksomhed og brug det som drive og mål. Og så er det også vigtigt at søge hjælp i netværket. Ingen kan det hele, så få al den hjælp, du kan.

Kan du anbefale en god bog?

Hysterisk Perfekt af Mads Timmermann, haha. Ej. Jeg ved det faktisk ikke. Jeg har læst mange gode bøger. Jeg elsker, når forfatteren er meget personligt involveret i sit værk, og han/hun virkelig giver noget af sig selv til læserne.

Hvilke onlinemedier læser du til dagligt?

Jeg læser en del nyhedsmedier. Derudover har jeg også en svaghed for mange af de danske magasiner, og jeg læser faktisk dem til begge køn. Jeg kan godt lide at se, hvad der fascinerer de forskellige køn.

Dit håb for fremtidens samfund?

Hos Danish Skin Care er vores mantra, at vi vil have folk til at smile mere, så jeg håber, at fremtidens samfund byder på mere livsglæde og færre tilfælde af folk, der døjer med psyken. I Danmark kæmper rigtig mange med selvværdet og humøret, og det piner mig virkelig. 

Vi skal behandle hinanden bedre og være mere næstekærlige, så vi bekræfter dem, vi elsker om, at de er gode nok.

Hvor kan vi følge dig?

I kan følge mig mange steder. Jeg er meget aktiv på Instagram, Youtube og Facebook

Har I fået investering, lånt eller sparet op?

Nej, det er udelukkende mig, Mads, der investeret penge i foretagendet.

Hvorfor skal man købe dit produkt?

Det skal man, fordi det er et helt ekstremt godt produkt. Jeg mener helt seriøst, at vi har et af de bedste produkter på markedet, og det er også tydeligt, at vi har hjulpet helt ekstremt mange, når man tjekker Trustpilot. Med vores produkt får man et hudplejeprodukt, der er fremstillet med afsæt i forskning. Det får man ikke nødvendigvis, hvis man vælger et alternativ.

ANNONCE

Vil du vide hvornår vi udgiver næste historie på StartupHelte.dk?


E-mail


Del

Seneste nyt

Annonce